Kaspar i Nudådalen

Jag vet att jag säger att alla är mina favoriter men jag gillar värkligen alla och även den här.

Den utspelade sig i en liten by i norra Sverige som hette Nudådalen och handlade om 8-årige Kaspar som spelas av Axel Zuberom som bodde i ett litet hus med sin morfar som spelas av Per Oscarsson. Kaspar är en mycket tankspridd pojke som leker med sin bästa vän Lisa på dagarna.

Johan Ulveson var med och spelade lanthandlaren Atom-Ragnar, ägare till byns enda livsmedelsaffär. Berättare var Shanti Roney. En del av serien handlade om Kaspars och morfars hus, om byns rikaste man Åhman som spelas Leif Andrée som ville riva huset för att bygga ett hotell där och morfar hade slarvat bort köpekontraktet för huset. Senare hade Kaspar också en varg som hette Fenris.

Lucköppningen stod barnprogrammet Bolibompa för, med datoranimerad lucköppning.

Nudådalen heter egentligen Ängersjö och ligger i Hälsingland.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0